FAQ – Vanliga frågor

Bokning, avbokning & betalning

Svar: Det är bra att boka så tidigt som möjligt för att vara säker på att utrustning/hyrgods finns tillgängligt. Maj-juni, augusti-september & december är väldigt “party-intensiva” perioder, så då rekommenderas god framförhållning. Resten av året brukar det mesta gå att ordna på hyfsat kort varsel! 

Svar: Enklaste sättet att göra en förfrågan är via vår hemsida. Om du inte känner dig bekväm med att boka över internet eller har några frågor, så går det givetvis även bra att maila eller ringa!  

Vid brådskande förfrågningar så är det bäst att ringa. Om vi inte svarar – Lämna ett röstmeddelande så ringer vi upp inom kort! 

Svar: Ökning/tillägg kan göras fram till hyresdagen i mån av tillgänglighet. Gällande minskning/avbokning av artiklar – Läs nästa fråga.

Svar: Hyrgods (möbler, porslin, glas, bestick etc.) & utrustning (ljud, ljus, elverk etc.) går att avboka/ fram till 1 vecka innan leverans. Vid avbokning av tält/golv/scen gäller följande:

  • Vid avbokning mer än 30 dagar innan genomförandet återfås hela beloppet.
  • Vid avbokning 30-15 dagar innan genomförandet debiteras 25 % av det totala beloppet.
  • Vid avbokning 15-10 dagar innan genomförandet debiteras 50 % av det totala beloppet.
  • Vid avbokning 10-5 dagar innan genomförandet debiteras 75 % av det totala beloppet.
  • Vid avbokning mindre än 5 dagar innan genomförandet debiteras hela det totala beloppet.

Betalning sker kontant,  swish eller via faktura.

Sweden Eventcenter erbjuder betalning mot 10 dagars faktura. När du väljer att betala mot faktura sker en anmärkningskontroll/kreditupplysning på ditt personnummer eller organisationsnummer. Vid betalning mot faktura debiterar vi en expeditionsavgift på 50kr. Vid påminnelse förbehåller vi oss rätten att lägga på en påminnelseavgift på á 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år. Om betalning uteblir efter påminnelse går ärendet vidare till vårt inkassoföretag. Längre betalningsfrist kan godkännas vid speciella behov. 

Betalning via Swish skickas till 123 165 5943 (SEC AB) – märk med ditt ordernummer. 

Leverans, hämtning & återlämning

Svar: Ja, vi kan leverera & hämta hyrgods/utrustning. Kontakta oss för prisuppgifter gällande transport.

Transport debiteras enligt överenskommelse med kund. Priset baseras på hyresmängd, leveransavstånd, last- och lossningsförhållanden samt eventuell obekväm arbetstid. Våra normala transporttider är vardagar 7.00-16.00. Helg- samt kvällsleveranser offereras. Extra betalning utgår om kund inte har lokalen tillgänglig efter överenskommen tid, ej är hemma eller om andra hinder för avlastning föreligger. Allt hyrgods som avhämtas skall vara hopplockat, samlat på en och samma plats samt lättåtkomligt för chaufför. I transportpriset ingår 15 min last och lossning.

Bärning ingår ej.

Svar: Hämtning av hyrgods/utrustning sker hos oss i Bromma. Vårt lager har inga fasta öppettider, utan hämtning/återlämning sker enl. överenskommelse. 

Hämtning kan ske dagen innan eller samma sag som användning. Återlämning sker vanligtvis dagen efter användning. 

Svar: Oftast sker hämtning på fredagen & återlämning på måndagen. Men vi brukar även kunna ordna så att någon finns på plats även under helgen för hämtning/återlämning om det passar er bättre.

Blandade frågor

Svar: Kunden har ansvaret för hyrgods/utrustning under hyresperioden. Om något skulle gå sönder eller försvinna debiterar vi vårt inköpspris + 25% i administrativa kostnader/frakt.

Svar: Normalt täcker en vanlig hemförsäkring/företagsförsäkring även stöld & förlust av hyrd utrustning. Vi har ingen extra försäkring att teckna. Våra försäkringar täcker endast när hyrgods/utrustning befinner sig i våra lokaler eller fordon.

0

Din varukorg